De Uithof kiest voor high-end narrowcasting van Marketing in Beeld

Power BI report narrowcasting

Anderhalf miljoen mensen. Dat duizelingwekkende aantal bezoekers verwelkomt De Uithof jaarlijks. Marketing manager Rody Grootscholten bedacht samen met Marketing in Beeld de perfecte mix om het publiek te informeren én te vermaken via narrowcasting.

36 tv-schermen hangen er kriskras door het overdekte sportcentrum in Den Haag. De narrowcasting schermen werden voorheen met name gebruikt voor bewegwijzering en het promoten van events of speciale acties. De flexibiliteit en het beheren van de content kon echter verbeterd worden. Marketing in Beeld heeft de hard- en software een upgrade gegeven waarmee het voor de marketeers heel makkelijk is om de content aan te passen. De specifieke wensen van de marketeers zijn vertaald naar widgets die de software zeer gebruiksvriendelijk maken. Deze maatwerk oplossing zorgt ervoor dat bezoekers continu verrast worden met toffe content die voortdurend in beweging is.

 

Dynamische contentervaring

Door de upgrade van de narrowcasting software is het systeem getransformeerd tot een dynamische en flexibele contentervaring voor bezoekers. Het aankondigen van events, promoten van aanbiedingen, prijzen voor de horeca (Menu TV) en huishoudelijke mededelingen zijn allemaal binnen een handomdraai te wijzigen. Het maakt de tv-schermen niet alleen informatief, maar eveneens erg functioneel.

De positionering van de schermen is afgestemd op de content behoefte van de bezoekers. Bij de ingang en de receptie krijgen bezoekers andere content te zien dan op de schermen die bij het schaatsen, ijshockey (HYS), skiën of karten hangen. Aan elke activiteit wordt maatwerk content gekoppeld. Datzelfde geldt voor de schermen in de horeca-ruimten. Wisselende menu’s of actiedeals met bijbehorende dynamische prijzen geven horecaondernemers de mogelijkheid bezoekers iedere keer een andere boodschap voor te schotelen. Het maakt een uitje bij De Uithof nóg lekkerder.

Narrowcasting als extra verdienmodel de Uithof

Commercieel gezien zijn er eveneens interessante stappen gezet. Vanwege de hoge bezoekersaantallen is De Uithof een interessante plek voor commerciële partijen om advertenties te laten draaien. Partijen die advertentieruimte inkopen op de schermen bij De Uithof betalen daar een tarief voor, waardoor de Uithof extra inkomsten genereert. Daarmee verdient het sportcentrum op termijn de investering van de narrowcasting schermen terug. Voor leveranciers van De Uithof en andere bedrijven in de regio is deze reclamemogelijkheid een interessante manier om op te vallen in één van de grootste sportcentra van Nederland. De kennis en ervaring van Marketing in Beeld op gebied van Digital Out of Home adverteren komt hierbij uitstekend van pas.

Extra dimensie via Uithof narrowcasting

Het marketing team van De Uithof heeft een perfecte mix gevonden van informatievoorziening én commerciële advertentiemogelijkheden. Dat maakt narrowcasting een aantrekkelijk en multifunctioneel communicatiekanaal voor de Uithof. Bovendien voegt deze combinatie een extra dimensie toe aan de beleving van de bezoekers, die continu verrast worden met content op maat.

 

Deel deze pagina op social media

Andere bekeken ook

5 Slimme tips om narrowcasting in te zetten in de horeca

5 Slimme tips om narrowcasting in te zetten in de horeca

In de steeds veranderende wereld van de horeca is het belangrijk om bij te blijven met de ...
Bedrijfsverzamelgebouw Paulina voorzien van high-end narrowcasting!

Bedrijfsverzamelgebouw Paulina voorzien van high-end narrowcasting!

Het splinternieuwe bedrijfsverzamelgebouw Paulina is voorzien van diverse high-end ...
Samenwerking Marketing in Beeld – TapTarget

Samenwerking Marketing in Beeld – TapTarget

Op 31 juli zijn Marketing in Beeld en TapTarget een samenwerking aangegaan. Gezamenlijk is er ...