Narrowcasting VS broadcasting

Narrowcasting richt zich op het bereiken van een specifieke doelgroep met op maat gemaakte content, terwijl broadcasting een algemene boodschap uitzendt naar een breed publiek. Narrowcasting is als een scherpschutter die een gericht doelwit raakt, terwijl broadcasting meer als een net is dat wijd wordt uitgeworpen om zoveel mogelijk mensen te bereiken.

Wat is narrowcasting?

Val op met narrowcasting

 

De term Narrowcasting is simpelweg het uitzenden van specifieke informatie voor een specifieke doelgroep op een specifieke plaats. Dit gaat via narrowcasting beeldschermen. De boodschap is bewust gekozen en wordt uitgezonden aan mensen die daar op dat moment behoefte aan hebben.

Wat is broadcasting?

 

Broadcasting is het verspreiden van een boodschap naar een zo breed mogelijk publiek, zoals reclame die wordt uitgezonden op televisie of radio. Het doel hierbij is om de boodschap bij een groot aantal mensen te krijgen, ongeacht hun directe interesse of locatie.

Je kunt je afvragen wat beter werkt; schieten met hagel (broadcasting) of gericht mikken op je doelgroep (narrowcasting). Narrowcasting word ook wel digital signage genoemd.

 

Bij het kiezen tussen broadcasting en narrowcasting gaat het vaak om efficiëntie in bereik en impact. Narrowcasting, door zijn gerichte aanpak, spreekt direct de juiste mensen aan op het juiste. Deze precisie maakt narrowcasting vaak een effectievere keuze voor bedrijven die hun marketinginspanningen willen maximaliseren. 

De perfecte boodschap op het juiste moment…

Wat kan narrowcasting voor jouw betekenen?

Narrowcasting kan uw boodschap effectief afstemmen op de specifieke behoeften en interesses van uw doelgroep, wat leidt tot een hogere betrokkenheid en conversie. Dit persoonlijke en gerichte communicatiekanaal maakt het mogelijk om op maat gemaakte inhoud te leveren aan een publiek dat al interesse heeft getoond,

Om de kracht van narrowcasting zelf te ervaren, bieden wij een gratis narrowcasting demo aan. Hiermee kunt u direct zien hoe narrowcasting in actie is en hoe het uw bedrijf kan transformeren.

Benieuwd naar de mogelijkheden?
Vraag gratis een persoonlijke demo aan!

"*" geeft vereiste velden aan

Akkoord

U ontvangt binnen één werkdag een reactie!

In onze (online) demo demonstreren we graag de voordelen en mogelijkheden van onze narrowcasting.

Mocht je het fijn vinden dan maken we een demo account aan die je 14 dagen gratis kan gebruiken. Tijdens deze periode kun je ervaren hoe eenvoudig het is om jouw schermen aan te sturen met onze narrowcasting software.

Wat je kunt verwachten tijdens de demo:

Een uitgebreide uitleg en demonstratie van onze narrowcasting software

Een aantal showcases van referenties en succesklanten

Gratis demo account om twee weken lang de narrowcasting software te testen